Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Rehabilitasyon Projesi hızla devam ediyor. yüklenici firma Genel Koordinatörü Mehmet BAŞER projenin durumuyla ilgili bilgiler verdi. BAŞER, Karabük-Zonguldak kısmındaki çalışmaların önemli ölçüde tamamlandığını, Nisan Ayından itibaren Karabük – Çankırı arasındaki çalışmalara başlandığını, ifade etti. BAŞER Açıklamalarında;” Ankara’nın kuzeydoğusunda yer alan Irmak beldesinden başlayarak kuzeye doğru Çankırı ve Karabük kentlerinden geçen ve Zonguldak’ta son bulan Irmak-Zonguldak Demiryolu Hattı’nın rehabilitasyon projesi Yapı Merkezi- MÖN adi ortaklığı tarafından gerçekleştirilmektedir.
Proje kapsamında, hattın alt ve üstyapısının rehabilitasyonunun yanısıra, hat üzerindeki şev stabilizasyonlarının, sanat yapılarının, tünel portallerinin ve istasyonların rehabilitasyonu da gerçekleştirilmektedir. Bunlara ek olarak hattın Avrupa Birliği normlarına uygun olarak haberleşme ve sinyalizasyon sistemlerinin ve bu sistemlerin enerji temin altyapısının kurulması da proje kapsamındadır.
Yapı Merkezi – Mön İş Ortaklığı, Türkiye-AB malî işbirliği alanında şimdiye kadar imzalanan en yüksek bütçeli projeyi gerçekleştirmektedir. Yapı Merkezi ve MÖN İnşaat İş Ortaklığı’nın yüklenici firma olduğu ve Avrupa Birliği ile Türkiye’nin ortaklaşa finanse ettiği, Türkiye’deki en büyük proje olan “Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi”nin toplam maliyeti 220 milyon € olup, bunun 185 milyon €’luk bölümü AB IPA fonlarından finanse edilmektedir. Projede ilk olarak, tren trafiğinin yoğun olduğu Ülkü-Karabük-Zonguldak etabı yapılmakta olup. Alt yapısının yenilenmesi ve kapasitenin geliştirilmesi ile hat; Türkiye’nin ekonomik ve bölgesel gelişmişliğine büyük katkı sağlayacaktır. Çevreye Duyarlı AB Standartlarında Bir Proje.
Mevcut demiryolu hattının modernizasyonu ile işletme güvenliğinin artırılması ve seyahat süresinin kısaltılması hedeflenen bu proje kapsamında;
Projede Toplam Köprü Uzunluğu :118 köprü 3,500 metre
Projede Toplam Tünel Uzunluğu :54 Tünel 16,904 metre
450,000 metre 49E1tipi ray değişecek. Yani tüm hat 49E1 ray ile yenilenmektedir. 750,000 ton balast kullanılmaktadır. 250,000 adet demiryolu traversi Karabükte imal edilerek değişmektedir. Karabük ili girişinde Almanya Münih Üniversite sertifikalı travers üretimi yapan fabrika kurulmuştur.
Makaslarda ki çevreye zararlı ahşap traversler kaldırılarak AB standartında beton traversler kullanılmaktadır. Hemzemin geçitler otomatikleştirilerek güvenli hale getirilmektedir. Avrupa Tren Trafiği Güvenlik Yönetim Sistemi (ERTMS) ve Avrupa Tren Kontrol Sistemi (ETCS) Seviye 1 Sinyalizasyon ve Telekomünikasyon Sistemi kurularak tüm hat güvenli hale gelmektedir.
Yolcu peronları engellilerin erişimine uygun hale getirilmekte, yolcu bilgilendirme ve anons sistemi kurulmaktadır. Çankırı, Karabük, Ülkü, Balıkısık ve Yeşilyenice istasyonlarında yol uzatmaları yapılmış, Pirinçlik ve Gökçebey balast ocağında ek hat yapılmıştır. Karabük ilinde tüm hatta kontrol edecek bir Kumanda Merkezi kurulacaktır. Uluslararası Sertifikasyon Kuruluşu tarafından hattın sertifikasyonu sağlanmaktadır.
Projenin inşa çalışmaları çevreye hassasiyet gösterilerek yürütülmektedir.” Dedi.