2014 YILI KAMU HASTANE BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ BAĞLI KURULUŞLARI SAĞLIK HİZMETİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ…
Kamu Hastane Birliği Genel Sekreterliğine bağlı Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Safranbolu Devlet Hastanesi, Yenice Devlet Hastanesi ve Karabük Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinin 2014 yılında sunmuş oldukları sağlık hizmeti ve 2015 yılı planları Kamu Hastane Birliği Genel Sekreterliğinde gerçekleştirilen toplantı ile değerlendirildi.
Genel Sekreterlik toplantı salonunda gerçekleştirilen toplantıya; Genel Sekreter İsmail Kara, İdari İşler Başkanı Erkan Andaç, Tıbbi Hizmetler Başkanı Ahmet Bal, Mali İşler Başkanı Mustafa Mızrak, Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesi Yöneticisi Alaaddin Polat, Safranbolu Devlet Hastanesi Yöneticisi Selim Şahin, Yenice Devlet Hastanesi Yöneticisi Hasan Özkan, ve Karabük Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi Baştabibi Ahmet Ustaoğlu ve diğer yöneticiler katıldı.
Toplantıda bir açılış konuşması gerçekleştiren Genel Sekreter İsmail Kara; “2014 yılı ilimiz sağlık hizmetleri açısından önemli ve verimli geçtiğine inanıyorum. İlimiz açısından çok büyük gelişmelere sahne oldu. Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesi yeni binasında hizmet vermeye başladı. Safranbolu Devlet Hastanesinin birinci kısmını tamamlanarak hizmete alındı, aynı zamanda ikinci kısım inşaatın %80 i tamamlandı. Yenice Devlet Hastanesi yeni binası ve Karabük Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi veya Hastanesi için çalışmalarımız tüm hızıyla devam etmektedir.
Kurumumuzda 2014 yılı olmak üzere toplam 48 adet ihale yapılmıştır; bunların 2 si yapım, 19 u hizmet 27 si diğer ihalelerdir.
Yıl içersinde toplam olarak 218 adet tıbbi cihaz alımı yapılmıştır. Bu cihazlar öncelikli ve önemli cihazlar olup, Kalp Anjiyografisi, kalp akciğer pompası, ultrason, dijital renkli dopler, full hd cerrahi laparoskopi cihazı, göz tedavi ünitleri, kbb tedavi ünitleri, diş tedavi ünitleri gibi cihazlardır
Bu cihazların alınması ile birlikte Karabüklü vatandaşlarımıza daha etkin kaliteli ve ulaşılabilir bir sağlık hizmeti sunmaya devam edeceğiz ayrıca cihazlarımızı geliştirerek özellikle Eğitim ve Araştırma Hastanesinin sunduğu hizmetleri genişleterek yeni dallar ve alanlarda da hizmet sunumuna devam edeceğiz.
2014 yılı içersinde; Genel Sekreterliğimize bağlı yataklı tedavi kurumları ve Ağız Diş Sağlığı Merkezinde toplam muayene sayısı; 1.393.758 olarak gerçekleşmiş, Acil Servislerimize müracaat sayısı ise 367.887 olarak gerçekleşmiştir. Bir önceki yıla baktığımızda bu rakamlarda artış görülmektedir. Yıl içersinde yeni cihazlar ve Eğitim ve Araştırma Hastanesi bünyesinde göreve başlayan üniversite hocaları sayesinde il dışına sevk oranlarında gözle görülür bir düşüş yaşanmıştır. 2015 yılı içersinde yeni dallar ve alacağımız yeni cihazlar ile birlikte Batı Karadeniz Bölgesine hizmet edene bir hastane konusunda ilerleme kaydedeceğimiz bir yıl olacaktır.
Randevulu hasta muayenesi sayısı; 239.047 olarak gerçekleşmiş bu rakam geçmiş seneye göre artış göstermekte olup vatandaşlarımızın MHRS ciddi bir şekilde kullandıklarını göstermektedir. Vatandaşlarımızın hastaneye müracaat ettiklerinde sıra beklemeden kolayca muayene olabilmeleri oldukça önemli olup bu konuda MHRS sistemini tercih ederek randevu aldıkları saatte hastanede bulunup belirlenen saatte kolayca muayene olabilmektedirler. Ancak; özellikle Eğitim ve Araştırma Hastanesi özelinde duruma bakacak olursak vatandaşlarımızın hastane içersinde bulunan bankolar önünde zorlukla numara alma çabası içersinde içerisinde olduklarını görmekteyiz. Halbuki MHRS sisteminin kullanılması ile birlikte bu yığılmalar ve beklemeler olmayacak herkes randevu saatine göre muayene olabileceklerdir. Halkımıza bu konuda özellikle dikkat çekerek sistemi kullanma konusunda titiz olmaları hem kendileri açısından hem de sağlık hizmeti yürüten hastane açısından oldukça önemlidir.
Karabük Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğine bağlık sağlık tesislerimizde toplam olarak 36.263 hastamız yatarak tedavi görmüşlerdir. Ayrıca; ameliyat ise 40.954 olarak gerçekleşmiştir.
Son olarak; Hastane yöneticileri olarak vatandaşlarımızın almış oldukları sağlık hizmetinin memnuniyet ölçüsünü öğrenebilmek için; her hafta taburcu olan hastalarımızı evlerinde ziyaret ederek onları dinlemeli teşhis ve tedavi süresince görmüş oldukları hizmetin değerlendirmesini yapmanızı bekliyorum. Bu ziyaretler süresince almış olduğunuz bilgileri raporlayarak Genel Sekreterliğimize göndererek hastane hizmetleri ile ilgili bir çalışma yaparak memnuniyet oranını artırabiliriz.
Ayrıca hastane yöneticileri olarak sosyal medyayı aktif kullanarak çağın gereklerine göre hareket edilmesi sağlanacaktır. Yine buradan özellikle vatandaşlarımıza çağrı yaparak, Karabük Kamu Hastaneleri Birliği internet sayfasından veya twitter ve facebook üzerinden bize her türlü şikayet dilek ve temennilerini iletebilirler. Bu şekilde gerçekleştirilen müracaatlar ilgili birimlerim tarafından süratle değerlendirilerek çözüm bulanacaktır.
2014 yılı bizim için önemli ve verimli bir yıl olarak karşımıza çıktı aynı performans ve kalite ile birlikte yapacağımız çalışmalarla etkin ve ulaşılabilir bir sağlık hizmeti sunacağımıza inanıyorum bu süreçte özverili ve cefakar bir biçimde çalışmalarını sürdüren hekim, sağlık çalışanı yardımcı sağlık personeli ve hizmet alımı ile görev yürüten firma elemanlarımıza sonsuz teşekkürlerimi sunar başarılarının devamını dilerim” dedi.